نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2007
-
الف
+

گنجینه های افغانستان در چین به نمایش گذاشته شد

نمایشگاه گنجینه های افغانستان در موزیم نانشان شهر شینژن چین برگزار گردید.

نمایشگاه گنجینه های افغانستان در موزیم نانشان شهر شینژن کشور چین برگزار گردید.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه گنجینه های افغانستان توسط هیئتی به سرپرستی استاد «محمد رسول باوری» معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در چین افتتاح شد.

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه روی اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه ها و روابط دوستانه دو کشور از گذشته های دور صحبت نمود.

«باوری» راه ابریشم را نشانه دوستی میان مردم افغانستان و چین دانست و در خصوص روابط معاصر دو کشور از نمایشگاه کنونی یاد نموده و آن را در شناخت فرهنگ و تاریخ افغانستان توسط مردم چین موثر دانست.

«سید مهدی منادی» سکرتر دوم سفارت افغانستان در چین با اظهار قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه حاضر، همکاری همه جانبه سفارت را در برگزاری محافلی از این دست برجسته نموده و نقش این چنین نمایشگاه هایی را در روابط دو کشور یک راه موثر دانست.

همچنان در این مراسم معاون بخش فرهنگ، توریزم و ورزش شهر نانشان ، معاون سازمان دوستی چین برای کشورهای خارجی و معاون دفتر نمایشگاه های هنری در چین  سخنرانی کردند.

آن ها برگزاری این نمایشگاه را در شینژن با اهمیت دانسته و روی تداوم همکاری های فرهنگی دو کشور تاکید نمودند.

باختر نوشت: در نمایشگاه گنجینه های افغانستان 231 قلم آثار تاریخی از 4 ساحه باستانی ؛ «تپه فلول»، «آی خانم» ، «طلا تپه» و «بگرام» به نمایش گذاشته شده است.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر